
E-marketing współczesnego wieku
Obecny świat jest coraz to bardziej otwarty na wszelkiego typu nowości w różnych dziedzinach technologii. Świat gna naprzód. W obecnych czasach informacja również błyskawicznie obiega Internet oraz portale społecznościowe. Okazuje się, że skuteczny jest też e-marketing. Cena e-marketingu też nie jest zbyt wygórowana i coraz to więcej korporacji i jednostek z niego korzysta. Jeżeli pragniemy zacząć działania e-marketingowe to musimy niezwłocznie zacząć działać. Mamy dosyć duże pole manewru, bowiem jesteśmy w stanie rozpocząć działać na wielu płaszczyznach.
Najatrakcyjniejsze kanały przekazu dla e-marketingu to:
- Facebook,
- Instagram,
- Blog.
Wyszczególnione kanały przekazu należą do najpopularniejszych i z pewnością skutecznie wpłyną na przebieg całego procesu. Wszystko zależy od nas jak zaczniemy działać. E-marketing gwarantuje nam wiele, bo możemy być w biernym kontakcie z odbiorcą, inaczej Klientem, nawet 24 h na dobę. Nie musimy nawet prowadzić z nim żadnej komunikacji.
Wystarczy, że poinformujemy społeczność internetową np. poprzez dodanie postu. Musimy pamiętać, że tak właściwie trzeba pisać lub wklejać to, co Konsument pragnie zobaczyć. Ogromnie ważne jest, żeby unikać wulgaryzmów. Ma prawo to być odebrane dwuznacznie i tym sposobem stracimy naszych czytelników.
Należałoby być również kulturalnym podczas naszych działań. Mamy prawo także wzmocnić naszą więź z Konsumentem w niezwykle prosty sposób: wystarczy wejść w pozytywną interakcję np. przez odpowiedź na komentarz lub ewentualnie na zadane pytanie. Ludzie to cenią.
Jak zacząć działania e-marketingowe?
W każdej dziedzinie ważny jest cel. To cel porywa nas do działania. Kiedy już jasno go określimy to na pewno szybciej uda nam się dojść do mety. Musimy zastanowić się w głównej mierze nad tym, do kogo będzie kierowany stworzony przez nas projekt i kto będzie naszym ewentualnym odbiorcą.
Należałoby przyjrzeć się temu wszystkiemu z boku i wskazać grupę np. na podstawie płci. Inny będzie e-marketing skierowany do młodych ludzi, a jeszcze inny do internautów starszych czy potrzebujących np. pomocy. Gdy już zdefiniujemy naszego Konsumenta, określmy kanał, z którego skorzystamy. Może być to Facebook, Instagram a nawet Youtube. Możemy przeprowadzić wstępny rekonesans i odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki kanał jest najwłaściwszy dla branży, w jakiej działamy, gdzie jest najwięcej osób zaintrygowanych stworzonym przez nas projektem. Nie musimy również ograniczać naszej aktywności do jednego kanału. Możemy rozwijać nasze działania oraz być aktywnym na wielu płaszczyznach.
Jakie są założenia e-marketingu?
Na pewno jednym, a zarazem najistotniejszym założeniem jest dotarcie do jak największej liczby osób. Powinniśmy zadać sobie fundamentalne pytanie, czy działamy na zasadzie zdobycia sympatii i publiki w jak największej grupie, czy skupiamy się znacznie bardziej na treści i nie zagłębiamy się ponad miarę w liczbę osób nas obserwujących. To jest istotne. Treść to dużo więcej, aniżeli opakowanie, ale z drugiej strony w dzisiejszym świecie liczą się również zdjęcia i filmy. Najlepiej to być po środku tego planu i wymyślić odpowiednią strategię na zasadzie zachowania balansu. Rozwijając należącą do nas markę w sieci, powinniśmy skupić się na właściwej kolorystyce oraz wielu innych aspektach. Pozytywny wizerunek marki jest niezwykle ważny.
Komentarze artykułu
Leon Wasilewski
Artykuł bardzo fajny, ale będę szczery, nie każdy się nadaje to wykonywania takiej pracy. Nie ważne jakby się starał i ile czasu poświęcał by na naukę.
Mirek Michalak
Jak widzę niektórych magików od marketingów to aż mnie krew zalewa. Nie mają w ogóle pojęcia co robią a biorą się za to i nabijają ludzi w butelkę.